نحوه جذب کاربران جدید توسط پروژه‌های دیفای


در این مقاله می‌خواهیم به بررسی روش‌های جذب کاربر توسط پروژه دیفای بپردازیم و آن را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم اما پیش از آن به یک تعریف اجمالی از دیفای خواهیم پرداخت. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

امور مالی غیر متمرکز یا همان دیفای چیست؟

دیفای چیست


امور مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای به مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی اشاره دارد که قادر خواهند بود امور مالی مهمی مانند دریافت وام و معاملات مالی را به‌صورت غیرمتمرکز و بدون احتیاج به واسطه انجام ‌دهند. به‌عبارت ساده‌تر، دیفای یک پروژه نیست، بلکه یک اکوسیستم از صدها پروژه گوناگون است که همه آنها خدمات مالی غیرمتمرکز ارائه می‌دهند.

سالهاست که بانک‌ها و سازمان‌های متمرکز بر دنیای مالی چیره شده‌اند. در حال حاضر اگر بخواهید وام بگیرید، خرید و فروش کنید و یا اقساط و مالیات خود را تسویه کنید، مجبور هستید به بانک، دولت یا دیگر سازمان‌های متمرکز مراجعه کنید. در تمام جهان، مردم هر لحظه به دولت‌ها اعتماد می‌کنند با این فرض که دولت‌ها پاک و صادق هستند و با کمک آنها از ارزش پول‌های ملی‌ محافظت می‌شود. مردم دنیا به بانک‌ها اعتماد می‌کنند با این فرض که امانتدارِ درست‌کارِ پول‌هایشان هستند. هر لحظه به شرکت‌های واسطه اعتماد می‌کنند با این امید که خدمات مالی بدون نقص از سوی آنان دریافت کنند.

مزایای اصلی دیفای چیست؟

دنیای مالی سنتی به نهادهایی مانند بانک (به‌ عنوان شخص ثالث) و دادگاه (به ‌عنوان داور) وابسته است. برنامه‌های دیفای اما به هیچ واسطه یا داوری نیاز ندارند. این کدِ برنامه‌نویسی است که چگونگی حل‌و‌فصل اختلافات و مشکلات احتمالی را تعیین می‌کند. از همه مهم‌تر، کاربران بر دارایی‌های خود نظارت کامل دارند.

در پروژه دیفای هیچ‌کس نمی‌تواند پول شما را مصادره کند، بر امور مالی زندگی‌تان نظارت داشته باشد یا مانع معامله شما با فرد دیگری شود. همچنین فساد و سرقت به ‌حداقل می‌رسد، چون همه‌چیز برای همه شفاف و روشن است.

علاوه بر ازبین‌رفتن واسطه‌ها، استفاده از دیفای قادر خواهد بود هزینه‌ها را کاهش ‌دهد و امکان ایجاد یک سیستم مالی آسیب‌ناپذیر را فراهم کند. اگرچه حذف بانک‌ها و سازمان‌های متمرکز از دنیای مالی به این سادگی‌ها ممکن نیست، اما به نظر می‌رسد در آغاز یک روند قدرتمند قرار داریم. به‌ لطف فناوری  بلاک چین می‌توان به پیشرفت حوزه امور مالی غیرمتمرکز امیدوار بود. داده روی بلاک چین ذخیره شده و بین تمام افرادی که به شبکه متصل هستند پخش می‌شود. با این فناوری، احتمال تغییر اطلاعات، سانسور یا از کار افتادن سیستم تقریباً به صفر می‌رسد.

 

پروژه‌های دیفای یکی از مهم ترین عناوین سال جاری هستند و بسیاری از افراد جامعه، جذب خدمات ارائه شده توسط این پلتفرم‌ها می‌شوند. علاوه بر این موضوع، شاهد افزایش روز افزون تعداد پروژه‌هایی هستیم که سرویس‌های دیفای پروژه خود را می‌سازند و مسیر خود را به سوی امور مالی غیرمتمرکز تغییر می‌دهند. به عقیده بسیاری از اقتصاد ‌دانان و محققان نیز این فضا برای مدت‌ها ثابت و پابرجا خواهد بود و حتی امکان دارد به صنعتی جداگانه تبدیل شود. در این مقاله به روش‌های توسعه، اکوسیستم و بازاریابی پروژه‌های DeFiخواهیم پرداخت.

پروژه‌های دیفای چه نیازمندی‌هایی برای کسب موفقیت دارند؟

اگر بخواهیم با چهارچوب‌های موجود این مسئله را بررسی کنیم، می‌دانیم که موفقیت پروژه‌های دیفای در ابتدا به طرح اصلی، مدل مالی و شیوه پیاده‌سازی رویکردهای گوناگون داخلی پروژه بستگی دارد. از تیم فعال در پروژه گرفته تا توانایی شما در ارائه پروژه کلی، از یک توجیه اقتصادی ساده تا طراحی خوب توکنومیکس، همه این‌ها باید در مراحل آماده‌سازی پروژه در راستای ارائه عمومی شکل و جهت بگیرند. . این را نیز به خاطر داشته باشید که کد مورد استفاده شما نیاز به حسابرسی و بررسی دارد. این یکی از عوامل مهم برای پروژه‌های رمزارز الخصوص پروژه‌های دیفای به حساب می‌آید. این حسابرسی باید توسط یک شخص سوم صورت بگیرد و معمولا بهتر است شرکت‌هایی که معتبرتر و معروف‌تر هستند این کار را به انجام برسانند.

شیوه ساخت جامعه پروژه‌های دیفای

در ادامه بیشتر در مورد شیوه جذب افراد جامعه هدف به یک پروژه دیفای، انتخاب ابزار بازاریابی صحیح و نحوه استفاده از آنها گفت و گو خواهیم کرد. بر اساس تجربیاتی که ما از طریق کار کردن با پروژه‌های دیفای متفاوت کسب کرده‌ایم (پیاده‌سازی موفق و نکات قبلی را در مورد یک ایده و تکنومیکس خوب را به یاد داشته باشید)، نیازمندی‌های اصلی که به افزایش محبوبیت پروژه‌های دیفای منجر می‌شوند را شناسایی کرده‌ایم که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مشارکت جوامع فعال در یک پروژه دیفای

مشارکت جوامع فعال در یک پروژه دیفای



با کاربران خود در پلتفرم‌های موضوعی و مرتبطی مثل شبکه‌های اجتماعی‌، تلگرام‌، رِدیت (‌Reddit‌)‌، بیت کوین تاک و سایر فوروم‌ها و انجمن‌ها تعامل داشته باشید.

پیش از این که هر گام دیگری را بردارید، باید یک حساب کاربری در بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی (‌فیس‌بوک‌، توییتر و غیره) داشته باشید. علاوه بر این موضوع، باید صفحه رسمی چَت تلگرام خود را برای به اشتراک‌گذاری اخبار، پاسخ پرسش‌ها و تنظیم احساسات کلی جامعه هدف پروژه را در اختیار داشته باشید. با بیشتر شدن محبوبیت پروژه‌های دیفای‌، افراد بیشتری نیز در بحث‌های مرتبط با کار شما مشارکت می‌کنند و علاوه بر پرسیدن سوالات، ایده‌ها و پیشنهادات خود را نیز به اشتراک می‌گذارند.

در گام دوم، لازم است تا با جامعه هدف خود در سایر پلتفرم‌ها مانند ردیت، بیت کوین تاک و صفحات چت مختلف و کانال‌های داخل تلگرام تعامل داشته باشید. همیشه افرادی وجود دارند که تشنه پروژه‌های خوب و نوین هستند و با ساخت فضاهای بحث و گفتگو برای پروژه می‌توانید بعضی از این افراد را به پروژه خود جذب کنید. این رویداد را به عنوان یک نکته میانبر برای رشد پروژه‌های دیفای در نظر بگیرید. سعی کنید که همیشه فعال باشید و رفتاری دوستانه داشته باشید و همچنین لازم است تا از توانایی ارائه پروژه خود به صورت جذاب و سوق دهنده نیز برخوردار باشید.

اینفلوئنسرهای پروژه‌های دیفای

کار کردن و همکار شدن با افراد تاثیرگذار و تولیدکنندگان محتوا در حوزه دیفای که تحت عنوان اینفلوئنسر‌ها و رهبران کلیدی ایده (KOL) شناخته می‌شوند، قادر خواهد بود جایگاه شما را تا حد زیادی بهبود ببخشد. این روند پیشرفت در ابتدا همکاری داشتن با اینفلوئنسر‌های یوتیوب و کانال‌های تلگرام که دارای دنبال‌کنندگان زیادی برای مطالعه کار شما هستند را شامل می‌شود.

به عنوان یک نمونه، در حال حاضر تعداد زیادی از بلاگرها و اینفلوئنسرهای یوتیوب وجود دارند که در مورد امور مالی غیرمتمرکز و پروژه‌های دیفای در قالب ویدئو‌ها و نقدهای خود صحبت می‌کنند و اگر از آن پروژه خوششان بیاید، می‌توانند در مورد آن توضیح داده و آن را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهند. قطع به یقین، جذب مخاطبان وفاداری از این اینفلوئنسرها حداقل موجب جلب توجه افراد نسبت به پروژه شده و آن افراد نیز تحلیل خود را در رابطه با کار شما خواهند داشت. ما با تعداد نسبتا زیادی از بلاگرهای یوتیوب که تا حدی مطرح هستند همواره کار می‌کنیم و تقریبا همه این افراد در حال صحبت کردن در مورد پروژه‌های دیفای هستند. همین روند نیز در مورد کانال‌های تلگرامی صدق می‌کند. قطع به یقین همه افرادی که این مقاله را مطالعه می‌کنند در تعدادی از این کانال‌ها عضو هستند. به دست آوردن به روز‌ترین اخبار از کانال‌های تلگرام به غیر قابل انکار در جوامع امروزی رمزارز تبدیل شده است. این کانال‌ها مخاطبان خود را از پروژه‌های جدید حوزه دیفای و عرضه آنها نیز آگاه می‌سازند.

عضویت در تقویم‌ها، رویدادهای لیستینگ و ردیاب‌های دیفای

با بیشتر شدن محبوبیت روزافزون صنعت امور مالی غیرمتمرکز‌، پلتفرم‌هایی که پیدایش و پیشرفت پروژه‌های دیفای جدید و عرضه آنها را پیگیری می‌کنند نیز پدید آمده‌اند. این امری مناسب و راحت برای کاربران به حساب می‌آید و بسیاری از کاربران دیفای از این قبیل وب‌سایت‌ها برای جستجو کردن اطلاعات جدید و تحلیل آنها استفاده می‌کنند.

کمپین رسانه‌ای برای پروژه دیفای و رمز ارزها

PR   یا روابط عمومی نیز یکی از اجزای مهم و جدا ناپذیر برای ترویج و ارتقای پروژه‌ها هستند. قبل از هر چیز با انتخاب شیوه انتشار صحیح، افراد بیشتری در مورد پروژه می‌توانند اطلاعات کسب کنند. در قدم دوم، هنگامی که اعضای با پتانسیل جامعه فعال شما از هر روشی برای به دست آوردن اطلاعات راجب شما استفاده می‌کنند، شروع به گوگل کردن و جستجو در مورد آن می‌کنند. در صورتی که این افراد اطلاعاتی در مورد شما در سایت‌های مورد جستجو قرار گرفته بیابند و یا توضیحات پروژه شما را در رسانه‌های معتبر مشاهده کنند احتمال پیوستن آنها به جامعه شما افزایش پیدا می‌کند.

همین امر برای اخبار مهم پروژه، مشارکت‌کنندگان جدید، لیست شدن در صرافی‌های ارز دیجیتال و نقاط عطف پروژه که باید در رسانه پوشش داده شوند نیز اتفاق می‌افتد. در همین راستا، اعتبار و رشد جامعه شما نیز شروع به شکل گرفتن خواهد کرد.

از قابل فهم بودن یا به عبارتی ساده بیان کردن محتوایی که پروژه شما را برای افراد حرفه‌ای و تازه‌کار در صفحه‌های رسمی تشریح می‌کند اطمینان حاصل کنید. مقاله‌های ارگانیک (که توسط نویسندگان نوشته می‌شوند و برگرفته یا همان کپی از جایی نیستند) فرصت بسیار خوبی برای تقویت اکوسیستم شما به حساب می‌آیند چون رسانه‌ای که پروژه شما در آن قرار گرفته است مولفه‌های مهمی را در پایگاه داده گوگل به وجود می‌آورند.

در اینجا لازم است که یک نکته مهم را خدمت شما عزیزان بگویم: منتظر انتشار اخبار پروژه خود در مطبوعات رسمی نباشید بلکه هدف اصلی شما کار کردن بر روی انتشاراتی که پروژه شما، طرح کلی آن، اقتصاد در جریان آن و منافع کاربران را توضیح می‌دهند است.

ساخت محتوای اصولی و با پایه و اساس، از اهمیت بالایی برخوردار است. ممکن است این امری ساده و ابتدایی برای شما به حساب بیاید ولی چشم پوشی کردن از آن اتفاقات بدی را برای شما رقم می‌زند. از نظر دستیابی به فهرست کوتاهی از ابزارهای موجود نیز می‌توان به کمیت محتوا بدون آسیب رساندن به کیفیت اشاره کرد. برنامه مدون انتشار محتوا در حساب‌های کاربری پروژه به مانند فیس‌بوک، توییتر، لینکدین، ردیت و غیره می‌تواند از نظر سئو (بهینه‌سازی در موتورهای جستجو) بر روی اکوسیستم پروژه شما بسیار تاثیر‌گذار باشد.

اعلانات و بنرهای تبلیغاتی وب‌سایت‌های رمزارز

یکی دیگر از راه‌های شناساندن و معرفی خود به دیگران، قرار دادن بنرهایی در مورد پروژه‌های دیفای در وب‌سایت‌های بزرگ رمزارز مثل کوین‌ مارکت‌ کپ‌ است. از سوی نیز باید حواستان به این مسئله باشد که این شیوه تنها در صورتی پاسخ خواهد داد که سایر نکته‌های ذکر شده که پیش از این به آن اشاره کردیم به انجام رسیده باشند. این به این معنی است که درحال حاضر شما جامعه فعال خود را دارید، آن را هدایت می‌کنید و تعامل سازنده‌ای با اعضای آن دارید، پروژه شما از اعتبار لازم برخوردار است و افراد بیشتری به صورت روزافزون در حال صحبت کردن و اظهار نظر در مورد آن هستند. تعدادی از وب‌سایت‌ها نیز در این بین وجود دارند که مناسب برای قرار دادن بنر تبلیغاتی هستند و اگر بودجه اضافه در اختیار دارید، این روش ترویج باید به عنوان فعالیت افزوده مورد استفاده قرار بگیرد.

تبلیغات مادام‌العمر در بازاریابی دیفای

به بیان ساده، تبلیغات مادام‌العمر به معنای استفاده از واسطه‌های تبلیغاتی متفاوت برای ترویج یک محصول بدست آمده از مرحله توسعه، پیش از مرحله راه‌اندازی نهایی است. دلیل اینکه شاهد غلبه بسیاری از کوین‌های دیفای بر روی رسانه رمزارز در مدت کوتاه و ناپدید شدن آنها در مدت کمی هستیم، توقف برنامه تبلیغاتی آنهاست. در حقیقت چنین پروژه‌هایی در حال حاضر وجود دارند و به فعالیت خود نیز ادامه می‌دهند اما مردم آنها را به دست فراموش سپرده‌اند. بدون شک اگر تبلیغات پروژه‌های دیفای در هنگام فرایند‌های راه‌اندازی، پس از راه‌اندازی نیز ادامه پیدا کنند موفقیت عظیمی کسب خواهد شد.

چه نوعی از تبلیغات برای بازاریابی پروژه‌های دیفای مناسب هستند؟

چه نوعی از تبلیغات برای بازاریابی پروژه‌های دیفای مناسب هستند؟

 پروژه‌های دیفای از انواع مختلف تبلیغات بهره می‌برند. هر چقدر میزان افراد جذب شده به پروژه شما بشتر باشند، موفقیت آن نیز محتمل‌تر می‌شود. از طرف دیگر برای استفاده صحیح از بودجه و پوشش کامل پروژه شما نیاز دارید تا استراتژی بازاریابی پروژه دیفای خود را با یک پلتفرم قدرتمند تبلیغاتی DeFi به اشتراک بگذارید تا محتوای تولید شده توسط شما را تنها با یک کلیک به صورت مستقیم به بازار هدفی که می‌خواهید برساند. با راه‌اندازی کمپین‌های رمزارز CPM و افزایش نرخ تبدیل خود با استفاده از کمپین‌های CPA نیز می‌توانید آگاهی افراد را نسبت به برند یا نام تجاری تان افزایش دهید. تمامی این کارها با بهره‌گیری از بهترین پلتفرم‌های تبلیغاتی امور مالی غیرمتمرکز قابل انجام هستند.

دلیل تاثیر زیاد استراتژی بازاریابی بنرهای تبلیغاتی

نمایش‌گذاری پروژه دیفای شما در مقابل بیشترین افراد ممکن، به موفقیت آن منجر می‌شود اما با استفاده از بنرهای تبلیغاتی خواهید توانست اصلاحاتی در مخاطبان خود شکل دهید و بیشترین درآمد را از این روش داشته باشید. این کار با استفاده از هدف‌گذاری منطقه‌ای، گروه‌بندی مخاطبان، اصلاح شیوه‌های ناشران و ابزار تکرار صورت می‌گیرد و در نتیجه آن، مخاطبانی را می‌سازید که به کاربران حتمی تبدیل می‌شوند. این روند شما را قادر می‌سازد تا جهت‌دهی ارزشمندتری را در پروژه دیفای خود پیاده‌سازی کنید تا بیشترین شانس را برای کسب موفقیت داشته باشید. از طرف دیگر شما قادر خواهید بود با عدم نمایش تبلیغات برای افرادی که احتمال تبدیل شدن آنها به کاربر کم است هزینه‌ها را تا حد قابل توجهی کاهش دهید و این هزینه را در نمایش دادن تبلیغات برای افراد مشتاق‌تر صرف کنید. ساخت بنرهای تبلیغاتی را می‌توان به عنوان بهترین روش برای تبلیغات دیفای نامگذاری کرد. که به مراتب بازدهی بیشتری را از دیگر روش‌ها خواهد داشت.

لیست شدن پروژه‌های دیفای در صرافی‌ها

این یکی از عناوین جداگانه بزرگ به حساب می‌آید. چگونگی لیست شدن در یونی‌سواپ و سایر صرافی‌های مشابه و شیوه کار کردن با نقدینگی از جمله بحث‌های مهم این مقاله هستند. دلیل این امر به زمانی برمی‌گردد که توکن بومی پروژه‌های دیفای در هنگام افزوده شدن به صرافی‌های شناخته شده گوناگون مثل یونی‌سواپ در بالاترین حد تقاضا قرار می‌گیرند.

گسترش پروژه به سایر بازارها

هنگام توسعه یک پروژه باید به گسترش و توسعه آن در سایر بازارها نیز بیاندیشید. در رابطه با پروژه‌های اروپایی و آمریکایی، این امر به معنای ورود به بازار دیفای آسیا است و این اتفاق در رابطه با پروژه‌های دیفای آسیایی نیز این امر به معنای ورود به بازار بین‌المللی دیفای است.

مدیریت جامعه و اکوسیستم دیفای

یکی از مهمترین فاکتورهای کیفیتی که پروژه‌های خوب و دائمی را از پروژه‌های بد جدا می‌کند کار کردن با اکوسیستم پروژه است. در زمینه دیفای‌، مدیریت اکوسیستم یکی از عوامل مهمی است که می‌تواند پروژه را به سطح بالاتری ارتقا داده و یا حتی موجب پایان کار آن و از بین رفتنش شود. گوش کردن به فیدبک‌ها و نظرات افراد فعال در جامعه امری بسیار مهم تلقی می‌شود تا بتوانیم امکانات و ویژگی‌های نوینی خلق کنیم و سعی کنیم تا پروژه را در مسیری توسعه و گسترش دهیم که جامعه فعال، آن را خواستار شود. به عبارت ساده تر، پروژه‌های دیفای وابسته به اکوسیستم و جوامع فعالشان هستند.

سخن پایانی

در دنیای حال حاضر که بسیاری از افراد به پروژه‌های دیفای و ساخت توکن‌های بومی آنها توجه ویژه‌ای می‌کنند لازم است تا بقای پروژه را با بهره‌گیری از جوامع فعال در اکوسیستم پروژه تقویت کنیم. ایردراپ‌ها و اتفاقات آتی پروژه در کنار تبلیغات وب‌سایت‌ها و اینفلوئنسرهای پلتفرم‌ها و رسانه‌های اجتماعی به شناخته شدن و معرفی شدن کار شما و جذب کاربران بیشتر کمک شایانی می‌کنند. تخصیص بودجه به حوزه بازاریابی و بهره‌گیری بهینه از بودجه اختصاص‌یافته نیز از طریق رعایت اصول تولید محتوا و همکاری با پلتفرم‌های قدرتمند فعال در این حیطه صورت می‌گیرند. پس سعی کنید تا افراد مشتاق این اکوسیستم را به کاربران نهایی خود مبدل کنید.


Comments

Popular posts from this blog

۵پروژه متاورس در زنجیره هوشمند بایننس

ایمیل غیرمتمرکز چیست؟ راهکار فناوری بلاک‌چین برای امنیت ایمیل

آموزش سامانه خرید و فروش ارز دیجیتال کوکوین